ד"ר איתי שילוני

ד"ר איתי שילוני, מנכ"ל ומייסד S2R – Strategy2Results הנו בעל תואר שלישי מאוניברסיטת בוסטון, ארה"ב. לד"ר שילוני ניסיון ניהולי רב. בעבר ניהל רשת מרפאות בבוסטון בארצות הברית. עם שובו לארץ ב- 1993 הקים וניהל את מרפאת "מרים ושלדון אדלסון" במרכז הרפואי סוראסקי בתל אביב.

ב- S2R אותה הקים ומנהל ד"ר שילוני, הוא מביא לידי ביטוי הלכה למעשה את היכרותו המעמיקה עם קשת רחבה של נושאים ניהוליים וארגוניים, ידע אקדמי נרחב וניסיון מעשי רב ומגוון.

ד"ר שילוני לימד באוניברסיטת בוסטון והיה בעל מנוי אקדמי באוניברסיטת הרווארד. מזה כ-20 שנים מרצה בבית הספר למנהל עסקים במרכז הבינתחומי בתוכנית ה- MBA ובתוכנית ה- MA והינו מרצה-עמית בביה"ס אריסון למנהל עסקים בהרצליה.

ד"ר איתי שילוני הוא מחבר הספר "ניהולוגיה" בהוצאת כתר, יחד עם גלעד רבינוביץ. הספר "ניהולוגיה" משלב תיאוריה ופרקטיקה למנהלים ונועד ללוות מנהלים בתחומי הניהול השונים.
לאחרונה יצא לאור ספרו השני של ד"ר שילוני בתחום הניהול – "ישראליזם" בהוצאת אפיק. הספר מנתח את התרבות הניהולית במדינת ישראל. כמו כן, הוא כותב טור קבוע, "אנליסט", במגזין דה מרקר ופרסם עשרות מאמרים מקצועיים ופופולריים בתחום הניהול.

ניהולוגיה, ספר ראשון מסוגו שיש בו שילוב של תיאוריה ופרקטיקה, הוא תוצר של מפגש בין ד"ר איתי שילוני, מנכ"ל S2R – Strategy 2 Results ויועץ ארגוני אסטרטגי, לבין גלעד רבינוביץ, מנכ"ל מנוסה. הספר נועד ללוות את המנהלים בכל תחום מתחומי הניהול: מניהול ישיבות שוטפות ועד ניהול משבר קיומי, מייעוץ בענייני לבוש והופעה ועד ההתמודדות עם הצורך לפטר עובדים. הוא מקנה לקוראים כלים להתמודדות עם בעיות שצצות בעבודת הניהול ומציע פתרונות בסוגיות שלעתים קשה למנהלים לחלוק עם הקולגות שלהם במקום העבודה, אם משום שהם חוששים להודות שהוא אינם מתמצאים בהן, ואם משום שלעתים קרובות אין להם עם מי להתייעץ.

מה הקשר בין חברת אינטרנט צעירה ומבולגנת, שהרווחים זולגים לה מבין האצבעות, לבין מלחמת לבנון השנייה? מה מחבר בין מהפיכת הבריאות של חברת מקדונלד'ס למחאת האוהלים ברוטשילד?
במקרים רבים אנו מכנים זאת "רוח"- רוח המפקד, רוח הארגון, הרוח הנושבת בחברה. הרוח הזו משפיעה על הערכים המנחים אנשים במקומות העבודה, והיא גם זו שמעצבת מדינה. לרוח הזו אנו קוראים תרבות ארגונית.
"ישראליזם" הוא מסע אל תוככי התרבות הארגונית הלאומית. זו שיצרה אין פלא במדבר, אבל זו שמסרבת לנער על מחלות ילדות, ועל הדרך צוברת חוליים חדשים. "ישראליזם" שם את מדינת ישראל על שולחן הניתוחים, ובכלי מקצוע שעוזרים לחברות מסחריות וארגונים לצמוח, מנסה להבין ממה מושפעות ההחלטות המתקבלות בארגון המכונה "מדינת ישראל": ארגון שמבכר אינטואיציה על פני אסטרטגיה, שמקדם גנרלים ובז לאנשי אקדמיה, שמאמין שאמפתיה היא חולשה ושגסות היא כוח.
ד"ר איתי שילוני, מהמומחים המנוסים בישראל בייעוץ ארגוני, לא מתיימר לנסח כאן משנה פוליטי, גם לא ערכית של טוב מול רע. הוא בעיקר מפציר בנו, כפרטים המרכיבים את הארגון, ובמנהיגינו, כמי שאוחזים בהגה, ללכת למקום היחידי שבו המדינה הזו לא הייתה מעולם: שולחן השרטוטים. לחשוב מה אנו רוצים מעצמינו כחברה, מה היעדים שלנו – ולהכיר מקרוב את כלי הניהול שיעזרו לעשות פה תיקון והתחדשות.

לרכישת הספרים בעברית או באנגלית ניתן ליצור קשר עם משרדנו בטלפון 054-4530484 או בלחיצה על הקישור כאן